بررسی اصالت مواد شیمیایی شرکت های معتبر با استفاده از برگه آنالیز

بررسی اصالت مواد شیمیایی شرکت های معتبر

بررسی اصالت مواد شیمیایی چه اهمیتی دارد؟

یکی از پارامتر های اساسی برای هر مصرف کننده ای، کیفیت و اصالت کالای خریداری شده می باشد که بطور مستقیم بر محصول نهایی یا نتیجه آزمایش آنها تاثیر گذار است.

این موضوع برای مواد شیمیایی، بویژه در کشور ما با توجه به شرایط آن به یک دغدغه اساسی برای مصرف کنندگان آن در تمامی سطوح و فعالیت ها تبدیل شده است. با توجه به بی ثباتی و افزایش نرخ ارز و همچنین تحریم های مختلف تهیه و واردات این کالاها دچار مشکل بوده و در نتیجه قیمت این محصولات بخصوص محصولات شرکت های معتبر در این زمینه افزایش بسیار زیادی داشته  و همین امر سبب سوء استفاده برخی افراد برای تقلب و فروش اجناس غیر با بسته بندی و عنوان این شرکت ها شده و از این طریق سود بسیار زیادی کسب کرده و طرف دیگر اعتماد مصرف کنندگان روز به روز به تامین کنندگان کاهش یافته است.

در این مقاله قصد داریم روش بررسی اصالت مواد شیمیایی با استفاده از سایت برخی از این شرکت های معتبر در زمینه تولید مواد شیمیایی را بررسی کنیم.

تقریبا در سایت اکثر شرکت های معتبر تولید مواد شیمیایی بخشی برای دریافت سرتیفیکیت یا برگه آنالیز با عنوان های مختلف همچون Certificate of Analysis یا COA وجود دارد که دریافت این برگه به منزله تایید محصول از طرف شرکت می باشد. این برگه شامل خلاصه ای از اطلاعات آزمایشگاهی، تاریخ آنالیز، روش تست، اعتبار سنجی، تاریخ عرضه، تاریخ انقضا و …  است که امضای مسئول کنترل کیفی آن نوبت در زیر آن درج شده است.

برای دریافت این برگه معمولا دو کد یا شماره از شما خواسته می شود که یکی مربوط به شماره کاتالوگ(Cat No) یا شماره آرت (Art No) محصول در شرکت بوده و دیگری مربوط به شماره بچ (Batch No) یا (Lot No) تولید محصول است که هر دوی این شماره ها بر روی ظرف محصول درج شده است. با وارد کردن این اطلاعات در بخش COA سایت شرکت تولید کننده، برگه آنالیز محصول قابل مشاهده و چاپ می باشد. در صورتی که اخطار عدم تطابق داده شود به منزله عدم تایید محصول و تقلب در بسته بندی می باشد. در ذیل لینک صفحه مربوط به دریافت COA برخی از شرکت ها آورده شده است.

برای ورود به صفحه مربوط به دریافت برگه آنالیز شرکت مرک (Merck) اینجا را کلیک کنید.

برای ورود به صفحه مربوط به دریافت برگه آنالیز شرکت سیگما آلدریچ (sigma Aldrich) اینجا را کلیک کنید.

برای ورود به صفحه مربوط به دریافت برگه آنالیز شرکت اکروس (acros) اینجا را کلیک کنید.

برای ورود به صفحه مربوط به دریافت برگه آنالیز شرکت آلفا ایسر(Alfa Acer) اینجا را کلیک کنید.

برای ورود به صفحه مربوط به دریافت برگه آنالیز شرکت پانراک اپلیکم(panreac/Applichem) اینجا را کلیک کنید.

 

مراحل دریافت برگه آنالیز بصورت تصویری

 

بررسی اصالت مواد شیمیایی - مرحله اول

مرحله اول

پیدا کردن کدهای لازم از روی ظرف محصول

بررسی اصالت مواد شیمیایی - مرحله دوم

مرحله دوم

ورود به سایت و پیدا کردن بخش مربوط به برگه آنالیز

بررسی اصالت مواد شیمیایی - مرحله سوم

مرحله سوم

دریافت فایل PDF برگه آنالیز

نکاتی که دانستن آن ها خالی از لطف نیست …

  • بعد از دریافت برگه آنالیز حتما به تاریخ های مربوط به آزمایش و انقضا و … درج شده در آن توجه کنید زیرا یکی از راه هایی که افراد متقلب از آن استفاده می کنند، استفاده از کدهای مربوط به یک محصول اصل قدیمی برای سال های متوالی است.
  • بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید محصولی اصل و استفاده آسوده از آن، خرید از فروشگاه های معتبر است که سابقه آن ها مشخص بوده و مشتریانی معتبر و همیشگی دارد.
  • حتما گرید ماده شیمیایی مورد استفاده خود را به دقت انتخاب کنید، زیرا اکثر شرکت ها گرید های مختلفی از یک محصول تولید می کنند ( برای آشنایی با گریدهای رایج مواد شیمیایی این مقاله را مطالعه کنید)
  • تجربه چندین ساله کار و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی که با استفاده از مواد شیمیایی مختلف به چاپ مقالات علمی در معتبرترین ژورنال های دنیا انجامید، این نکته مهم را روشن نمود که تعصب بیش از اندازه بر روی برند های خاص در بیشتر مواقع موجب از دست رفتن زمان و هزینه شده و طیف گسترده ای از تقلب ها در زمینه مواد شیمیایی نیز بخاطر تقاضای زیاد در مورد این برند ها از یکسو و از سوی دیگر تحریم و واردات سخت آن ها بوده، درصورتی که در اکثر مواقع لزومی بر انتخاب یک برند خاص نبوده و با یک انتخاب مناسب می توان بهترین و معتبرترین نتایج را با صرف هزینه و زمان کمتر حاصل نمود. تیم متخصص ما همیشه آماده مشورت در زمینه انتخاب برند و تامین آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟
اینجا در واتساپ با ما مطرح کنید